Första dagarna.

Ciao!
Som alltid efter de första dagran på ett nytt jobb, eller skola för den delen, är jag jag helt rörig i huvudet!
Det är såklart mycket att lära och mycket info att ta in, på italienska dessutom som inte gör det hela mycket lättare.
MEN, för att lugna ner mina kära klasskamrater som läser min blogg, så har vi nog trots allt lärt oss en hel del under våra två år i skolan! Detta i kombination med att Italienarna inte är direkt kända för att vara välorganiserade gör att jag faktikst kan ta för mig och visa att JAG KAN! =)
Jag har framför allt försökt sätta mig in i exakt vad det är företaget gör, var och för vem.
jag visste att dem var hyfsat stora inom sport event branschen men att dem va så pass stora som dom faktikst är hade jag nog inte förstått.
De jobbar i stort sett med alla klubbar i både serie A och B och med hiuvudsponsorerna för Milan, Inter, Bari, Roma och Palermo.
Så på lördag ska jag jobba under matchen Milan-Fiortentina då en av "våra" klienter är matchsponsor och förhppningsvis under  Coppa-Italia matchen Roma-Inter i Rom på tisdag.

Våren har kommit på riktigt och det är riktigt skönt både på dagarna och kvällarna så sjävklart har jag hunnit med annat än jobb under mina första dagar; aperitivi, middagar och ikväll Intermatchen med vänner och sedan utgång!

Nu ska jag FAKTIKST försöka ta tag i min examensdagbok så det blir mer skrivande nästa gång.

Haj haj!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Rrrrrrriktigt kul att läsa!!

2010-04-29 @ 20:12:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0