8-3....

..vann vi med igar kvall och for en gangs skull fick jag gora mal!!
Inget Zlatan mal men helt okay.... =)
Det var for ovanlighetens skull vaaaaldigt dimmigt (det ar alltid dimmigt i, och framfor allt precis utanfor Milano), planen var lerig och det var riktigt riktigt kallt! Sa det va tur att vi iallafall lyckades vinna!

Igar kvall packade jag sedan ihop alla mina grejer for att ikvall kunna flytta till min nya egna (inte riktigt....) lagenhet! Den kommer vara det t.om 30 juni iallafall, sen hoppas vi pa att lagenhetens agare Paolo far behalla sitt jobb uppe i Oslo sa jag kan stanna ett tag till.....

Ikvall spelar Inter hemma mot cesena men som tur ar behover jag inte ga, for att slippa bo pa san siro i stort sett, nu nar de spelas sa mycket matcher varje vecka (serien, TIM cup, Champions league...) tar jag ansvaret for Milanmatcherna. Helt okay for mig!! =)
Sa det blir bara San siro imon da Milan spelar TIM cup mot Bari!!

Nu ska jag lara mig vad vi kan erbjuda olika foretag genom att sponsra 6 nationer (rugby) som gar av stapeln i februari, for att sedan ringa engelska, irlandska och welschiska (stavas det sa?!!) foretag och erbjuda de synlighet och biljettpacket till matcherna som ska spelas i Italien. Vi har namligen ratten till all pubblicering pa Stadion i ROm...
Sa vi far val se hur jag ar som saljare......

Vi har fatt en ny svensk spelare i Serie A ocksa!!
Valkommen Ekstrand!
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsvenskan/article8429450.ab

Ciao!!

Kommentarer
Postat av: Ingemar Svensson

Hej Malin!

Din gamle geografilärare har återigen hittat till din blogg för att få veta ännu mer om det spännande som händer bakom kulisserna på Guiseppe Meazza och andra platser i den mest fascinerande av fotbollsvärldar. Rapporten från reklamfotograferingen på Milanello var härligt underhållande som exempel. Den har jag tagit mig friheten att återberätta för flera av mina egna fotbollsvänner.

Du undrade i ett tidigare inlägg varför man kan hålla på ett lag som Udinese och den frågan vore ju lätt att avfärda med att för tillfället spelar de den mest underhållande fotbollen i hela Serie A. Riktigt så enkelt är det inte men förklaringen finns ändå där nånstans. Bland mina vänner sågs tidigare den italienska fobollen över axeln och de hävdade att alla matcher i Serie A alltid slutade 0-0 alternativt 1-0 där ledarlaget köttade ihop alla elva spelarna i eget straffområde resten av matchen efter ledningsmålet även om de målat redan i första matchminuten. Blev sedan en försvarande spelare lätt knuffad låg han och vred sig i fruktansvärda plågor tills bårbärarna kom in och väl framme vid sidlinjen rusade han direkt in på planen igen, fullständigt återställd. Naturligtvis var det påfrestande att vara advokat för italiensk fotboll bland mina vänner och det var då jag på riktigt upptäckte Udinese. Jag och min familj gjorde några av våra tidiga semesterresor till badorterna söder om Udine och påverkad av omgivningen började jag kolla in laget. Jag såg ett par matcher på raken (på TV) och blev helt knockad.

Hejdlös offensiv och obefintlig defensiv, precis allt det som mina polare hävdade inte fanns i Italien. Till exempel på Spalettis tid spelade laget oftast med 3-4-3-uppställning där Sensini, mittbacken, även skulle styra upp och medverka i offensiven. Resultaten har givetvis blivit därefter och att vara Udinesesupporter är alltid himmel eller helvete men aldrig likgiltigt.

Jag ser med förväntan fram emot fler initierade rapporter från våra fotbollskatedraler i Pastaland.

hälsningar Ingemar

PS singularis: walesisk, pluralis: walesiska. DS

2011-01-19 @ 22:54:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0