"premiazione finta"...?

Idag hade vi Atalantas marknadschef hos oss pa kontoret och storsta samtalsamnet var - organiserade vi en prisutdelning den 29:e maj i Bergamo till ingen nytta...?
Atalanta och Siena gick bada upp fran serie B till Serie A iar och Atalanta vann dessutom serien, men nu ar bada lagen anklagade for att vara inblandade i laggmatcher....
De sager givetvis att de ar lugna eftersom de ar oskyldiga!!
Men det aterstar att se...

Jag vet inte hurvida man kan fa ett hel lag att forlora och jag vet inte vad jag ska tro om det, men det som forvanar mig ar att alla verkar sa chockade over att enskilda individer ar anklagade och inblandade i mutaffarer mm.
Det ar saklart fel, valdigt fel, men Italien ar inte kant for sin maffiaverksamhet for intet.....
Olagligt eller ej sa ar pengar alltid inblandat i allt har nere. 

Ja ja men har e jag och jag kan inte annat an saga att jag trots allt alskar det har underbara pastalandet!

Sushi-tajm!

CIAO!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0