Vergogna!

Ni har formodligen bade sett och hort vad som hande nere i Genova under Genoa-Siena matchen idag....
Det ar en av fa ganger under mina ar har i italien som jag ser detta och det ar verkligen pinsamt.
Till slut gick de idiotiska askaderna (for nagra fans e de da inte!!!!) med pa att lugna ner sig och matchen spelades fardigt, men jag vet inte om det kommer talas mer om vad askadarna gjorde eller hurvida det var Sculli som pratade forovarna till ratta.... Scullis farfar ar som kanske bekant en ganska viktig ledare i den calabriska maffian och ja, det behover ju inte vara sa men vi ar trots allt i Italalien och makten maffian har har ar inte bara en myt.
Tillbaka till Milano... gick scudetton at helvete idag? Jag tror ju att den gjorde det redan mot Fiorentina men far val hoppas pa Roma ikvall!!!!
Bolognas pre-match pepp kandes lite 14 arslagaktigt.....
Under den tysta minuten som holls for "Moro" innan match stod Milans och Bolognas spelare blandade for att demonstrera att fotbollen ar sa mycket mer an pengar och politik. Fair play verkade ocksa vara temat i dagens match da man sag spelarna hjalpa varandra upp efter varje narkamp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0